رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز اعتکاف رجبیه در حرم مطهر رضوی | ۱۵۰۰ معتکف، مهمان آستان حضرت رضا (ع)

  • کد خبر: ۲۰۸۲۱۰
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
آغاز اعتکاف رجبیه در حرم مطهر رضوی | ۱۵۰۰ معتکف، مهمان آستان حضرت رضا (ع)
در شب سیزدهم ماه رجب، همزمان با شب میلاد امیرالمومنین علی (ع)، آیین اعتکاف رجبیه حرم مطهر رضوی با حضور بیش از ۱۵۰۰ معتکف در این آستان نورانی آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق روال هر سال، در سال جاری نیز برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم اعتکاف حرم مطهر رضوی از حدود ۲ ماه قبل با انتشار فراخوان ثبت‌نام آغاز شد.

ثبت‌نام بیش از ۷۰هزار متقاضی

با انتشار فراخوان اعتکاف رجبیه سال جاری که ۱۲ آذر ماه منتشر شد، بیش از ۷۰ هزار نفر از سراسر کشورمان و همچنین از کشور‌های همسایه در رده‌های سنس مختلف نام نویسی کردند که از بین آن‌ها ۱۵۰۰ نفر به قید قرعه برای شرکت در مراسم نورانی اعتکاف رجبیه پذیرفته شدند. این گروه، از غروب ۱۲ رجب المرجب در شبستان‌های مسجد گوهرشاد پذیرش شدند تا به مدت سه روز میهمان اعتکاف حرم باشند.

میهمانانی از ۱۸ کشور جهان

پذیرفته شدگان در اعتکاف رجبیه امسال علاوه بر ایران از ۱۸ کشور دیگر مانند کانادا، امریکا، آلمان، نیجریه، استرالیا، کویت، سوریه، بنگلادش، آفریقای جنوبی، لبنان و... هستند و در این دوره از اعتکاف ۳۰ استاد معتکف در قالب حلقه‌های معرفت، مباحث معرفتی را برای معتکفین ارائه خواهند کرد.

سهم ۸۵ درصدی جوانان

معتکفین در سه گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قرار دارند که ۸۵ درصد آن‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند. گروه سنی نوجوان از سن تکلیف دختران و پسران، تا ۲۰ سالگی است و علاوه بر این، گروه سنی جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال و گروه سنی میانسالان ۴۰ سال به بالا را شامل می‌شود. معتکفین در ۶ شبستان مسجد گوهرشاد معتکف خواهند شد که پسران نوجوان در شبستان میلانی، جوانان در شبستان نهاوندی و معتکفین مرد میانسال در شبستان نجف آبادی استقرار یافته‌اند. سه شبستان سبزواری، تبریزی و شبستان گرم نیز به معتکفین خواهر اختصاص دارد که نوجوانان در شبستان سبزواری، جوانان در شبستان تبریزی و میانسالان در شبستان گرم مستقر شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->